Lidl a inaugurat un magazin cu acoperiș verde în zona Delfinariului din Constanța


Lidl a inaugurat primul magazin cu acoperiș verde din Constanța și al doilea de acest tip din portofoliul companiei. Noua unitate, cu o suprafață de vânzare de 1.286 mp, este situată pe strada Soveja, pe terenul fostei baze RATC, și este cea mai mare deținută de retailerul german în această parte a țării. 

La un an de la deschiderea primului magazin cu acoperiș verde, în București, Lidl România a inaugurat cea de-a doua sa unitate de acest tip la malul mării. Constanța a fost aleasă pentru a crește proporția spațiilor verzi amenajate din zonă, una cu o densitate foarte mare a populației, ținând cont de apropierea față de cartierul Faleză Nord și de stațiunea Mamaia. Suprafața totală a spațiilor verzi, creată odată cu deschiderea noului magazin, este de 3.000 mp.

Dorin Dincă (director de Expansiune în cadrul Lidl România), a declarat: „Acoperișul verde este un concept nou, cu o tehnologie ce oferă o multitudine de beneficii ce țin de protecția mediului înconjurător. Aceasta contribuie în primul rând la eficiența energetică a clădirii, prin răcirea naturală a acesteia pe timpul verii și menținerea căldurii pe timpul iernii. În plus, acoperișul verde reduce efectul de seră, prin absorbția prafului și a dioxidului de carbon și echilibrarea nivelului de oxigen. În același timp, vegetația de pe acoperiș are rolul de a filtra în mod natural apa pluvială, datorită multiplelor straturi componente, și de a reduce în mod considerabil cantitatea de apă deversată în sistemele de canalizare. În privința iluminării, pentru reducerea consumului de energie noul magazin a fost dotat cu tehnologie de tip LED, și nu are întrerupătoare, acestea fiind inlocuite cu senzori de prezență. De asemenea, unitatea comercială mai dispune de un sistem de monitorizare a aerului din incintă, pentru ventilație, precum și un sistem BMS (Building Management System), pentru managementul de gestiune integrată a clădirii.”

Pe de altă parte, Vincent Martin (directorul sediului regional Chiajna, al companiei) a spus că, odată cu deschiderea acestei unități au fost create 20 de noi locuri de muncă și că Lidl este retailerul care-și plătește cel mai bine angajații: „Un lucrător comercial debutant are un salariu brut lunar de 2.515 lei, care poate crește până la 3.115 lei (în funcție de vechime), iar un manager de magazin 7.000 de lei brut (sumele includ și bonurile de masă)”. Acesta a mai precizat că noul magazin oferă zilnic peste 1.700 de articole de bază, la care se adaugă diferite oferte tematice și săptămânale. În ceea ce privește comercializarea de produse românești, Vincent Martin a ținut să sublinieze faptul că Lidl promovează colaborarea cu producătorii locali, peste 70% din legumele și fructele comercializate în rețeaua sa fiind produse locale. 

Acest magazin este al patrulea din Constanța și cu numărul 213 din întreaga rețea Lidl România, compania germană pastrând un ritm de 10 unități deschise anual în România. Până la sfârșitul acestui an retailerul german va mai deschide încă un magazin nou în Constanța (amplasat pe șos. Mangaliei, în vecinătatea complexului Doraly Mall), care va fi prima sa unitate din oraș amenajată pe două etaje. 

Magazinul este deschis de luni până sâmbătă între orele 7:30 și 22:00, iar duminică între 8:00 și 21:00. 
---
Lidl, parte a grupului Schwarz, cu sediul central în Neckarsulm, este unul dintre retailerii de top din Europa, operând aproximativ 10.000 de magazine și peste 150 de centre logistice în 28 de țări la nivel mondial. 

Dan NEDELCU

Comentarii