Eximtur: Voucherele de vacanță au crescut vânzările de sejururi pe litoral


Litoralul românesc a înregistrat o creștere a vânzărilor Eximtur cu peste 8% în acest an și cu peste 42% în ultimii doi ani, zona Mamaia - Năvodari ocupând primul loc, cu o creștere de peste 2% față de 2016, depășind suma de patru milioane euro în 2017. 

„Partenerii companiei sunt hoteluri de top, căutate în mod tradițional de clienții Eximtur, independent de condițiile de vreme sau conjuncturale. Sudul litoralului crește constant, raportul între Mamaia - Năvodari și restul stațiunilor fiind de 50% la 50%, pentru prima dată în ultimii 5 ani”, a declarat Lucia Nora Morariu, președintele Eximtur.

Față de anul trecut, stațiunile din sudul litoralului au înregistrat următoarele creșteri de vânzări: Neptun - 10%, Costinești – 10%,  Venus - 13%, Eforie Nord - 28%, Jupiter - 38% și Mangalia - 38%. Președintele companiei clujene consideră că aceste vânzări au crescut accelerat ca urmare a investițiilor noi efectuate, a raportului calitate - preț și a deschiderii spre colaborare a hotelierilor cu turoperatorii.

Eximtur a vândut sejururi pe vouchere de vacanță de peste un milion de euro
Lucia Nora Morariu
Lucia Nora Morariu, a mai declarat: „Voucherele de vacanță au susținut creșterea vânzărilor de sejururi pe litoral. Până la finalul lunii iulie, Eximtur a vândut vacanțe pe vouchere de vacanță de peste un milion de euro, în mare majoritate pentru vacanțe pe litoral, reprezentând trei sferturi din suma încasată în tot anul trecut și o creștere de 94%. Apreciem că noua legislație referitoare la voucherele de vacanță acordate bugetarilor, implementată de Ministerul Turismului, alături de reducerea TVA la 9% și a impozitului specific, vor susține în continuare dezvoltarea sustenabilă a turismului românesc și, implicit, a turismului pe litoralul românesc al Mării Negre. În același timp, doresc să apreciez efortul investitorilor hotelieri, îndeosebi a partenerilor Eximtur, în a oferi servicii corecte, de calitate, transparente, facturate și implicit purtătoare de taxe și impozite plătite statului român.”

Valoarea medie a pachetului pentru litoral a fost de 760 lei/turist 
Valoarea medie a pachetului pentru litoral a fost de 760 lei/turist în sezonul 2017. Defalcată pe stațiuni, această valoare se prezintă astfel: Năvodari - 2.758 lei,  Mangalia - 1.185 lei, 23 August - 1.092 de lei, Techirghiol - 941 lei, Venus - 910 lei, Mamaia - 894 lei, Saturn - 680 lei, Eforie Nord - 658 lei, Jupiter - 636 lei, Cap Aurora - 616 lei, Costinești - 585 lei, Olimp - 538 de lei, Neptun - 534 lei, Vama Veche - 467 lei și Eforie Sud - 351 lei. 

„Pentru mine, litoralul este un produs turistic de suflet, chiar dacă în acest moment Eximtur este principala companie business-travel care lucrează cu corporaţii, oferindu-se servicii de călătorie acestora, pentru că eu mi-am început activitatea ca agent de turism care vindea bilete la mare şi pe valorificarea produselor turistice de litoral am crescut această afacere”, a spus Lucia Morariu.

Vanzări de peste 10 milioane de euro numai pentru vacanțe pe litoralul românesc
Compania Eximtur estimează realizarea unei cifre de vânzări de peste 54 milioane euro în 2017, dintre care peste 10 milioane euro numai pentru vacanțe pe litoralul românesc. Creșterea de vânzări pentru alte destinații în România este de peste 50%, stațiunile balneare clasice fiind în top.

Compania de călătorii Eximtur, înființată în 1993, deţine 28 de agenții proprii şi francizate, în 19 orașe din România. Activitatea companiei este organizată în patru divizii: business travel și organizare evenimente (www.eximtur.ro/business), leisure travel (www.eximtur.ro), incoming (www.romaniaforall.com) și școala de turism. Divizia Eximtur Business este prezentă în patru centre urbane importante: București, Cluj-Napoca, Timișoara și Sibiu.

La finalul anului 2016, compania avea un număr de 156 angajaţi, a deservit un număr de 236.000 de clienţi şi a plătit taxe şi impozite de peste 1 milion de euro. Tot anul trecut, compania a devenit partener pentru România al rețelei globale Uniglobe Travel International, cu sediul central în Vancouver (Canada), care activează în domeniul business travel și leisure travel de peste 30 de ani, deservind un portofoliu de clienți din peste 60 de țări, de pe 6 continente.

Dan NEDELCU

Comentarii